Spelend leren- visie op jonge kind

Op Marimba hebben we een duidelijke visie over onderwijs aan het jonge kind. We volgen onze leerlingen gericht en op basis van onze bevindingen stellen we de doelen vast voor de leerlingen. Deze doelen zetten we allereerst uit in onze spelhoeken. Jonge kinderen leren veel door spelend leren. Denkt u bijvoorbeeld eens aan het thema "Ik ben ziek". Een kind leert zoveel in de rol van dokter, patiƫnt of medewerker van de apotheek. Pillen tellen, ze op grootte neerleggen, verschillende kleuren. De leerkracht speelt mee, observeert en daagt uit.

Daarnaast leren onze leerlingen dat ze al heel goed zelfstandig kunnen werken aan de tafel met ontwikkelingsmateriaal en op de kleedjes met bijvoorbeeld bouwmateriaal. De leerkracht heeft dan tijd om met een klein groepje (kleine kring) aan de slag te gaan met de doelen en het werk. Zo is ieder kind steeds goed in beeld en krijgt hij of zij een passend aanbod en een passende instructie.