Nieuwbouw Sterrenkwartier

Op weg naar een nieuw gebouw.....

Rond de zomer van 2023 hopen we te kunnen verhuizen naar ons nieuwe gebouw. Vanuit onze school kunnen we de bouw volledig volgen, super leuk!

Bent u op zoek naar een (nieuwe) school voor uw zoon en/ of dochter? U kunt altijd op gesprek komen, dan vertellen we u over ons ijzersterke onderwijs en laten we u met fotomateriaal ook alvast het nieuwe gebouw zien. Fris, open en groen, helemaal Marimba

Bel ons gerust en vraag dan naar naar Lesley Markestijn 0181-616543, of stuur ons een mail directie@marimba-nissewijs.nl. U bent van harte welkom, de koffie staat klaar!

September 2022 – Officiële start van de bouw

Op 15 september werd het bouwbord feestelijk onthuld.Samen met de Paus Johannesschool en Klein maar Dapper hebben de kinderen een tijdscapsule gemaakt. Deze hebben we na de onthulling van het bord met elkaar begraven.

Vlak na de feestelijke start van de bouw gaan de heipalen de grond in.

Na twee weken herrie zijn we stiekem best een beetje blij dat deze fase van de bouw erop zit.Een aantal groepen hebben goed zicht op de bouwplaats en dat is natuurlijk super interessant! Beetje bij beetje zien we onze nieuwe school opgebouwd worden.

In december is Hofman Staalbouw B.V. begonnen met het opbouwen van de staalconstructie. Eindelijk gaan we de lucht in!

Bron: Remmers Bouwgroep

Op pad voor nieuw meubilair

Terwijl er buiten hard wordt gewerkt, zitten we op school ook niet stil wat betreft de nieuwbouw. Op 16 november rijdt de werkgroep ‘meubilair’ naar Presikhaaf in Arhnem om nieuw meubilair uit te zoeken. Wat een hoop keuze!We besluiten om proefmeubilair op school te laten komen, zodat kinderen en leerkrachten kunnen ervaren wat prettig werkt.

Een kleine sfeerimpressie ziet u op de foto hierboven.Het team vindt het belangrijk om de natuur en het groen van buiten de school door te trekken binnen de school. Ook omdat wij een The-leader-in-me-school zijn, kan de boom hierin uiteraard niet ontbreken.

Natuurlijk is het niet alleen belangrijk wat het team van Marimba belangrijk vindt. Wij hechten ook veel waarde aan de mening van ouders.Daarom werden ouders op 23 november uitgenodigd om hierover met elkaar in gesprek te gaan.

Vervolg van de bouw

Op 19 januari is de trap geplaatst. De centrale trapopgang biedt straks toegang tot de gymzaal als de scholen en de kinderopvang gesloten zijn. Ook zijn de muren met de ramen geplaatst op de begane grond.

Bron: Remmers Bouw

Waar werken we naar toe?