Kwalitatief goed onderwijs

Op Marimba gunnen we ieder kind alle kansen binnen zijn of haar mogelijkheden. We volgen de leerlingen door observaties en meetmomenten om te zien of zij zich blijven ontwikkelen. Ons aanbod sluit aan op wat elk kind nodig heeft met daarbij hoge verwachtingen van onszelf als leerkracht, maar ook van onze leerlingen. 

Vanaf groep 1 is ons onderwijs doelgericht en daarbij is een goede instructie geven van wezenlijk belang. Wij doen dat op de EDI manier waar nodig is. (expliciet directe instructiemodel) Al onze leerkrachten zijn getraind door Expertis en EDI bekwaam. 

Buiten de klas werken onze begeleiders dagelijks met leerlingen die wat extra instructie of herhaling nodig hebben. Dit betreft leerlingen die het leren moeilijk vinden, maar het betreft ook leerlingen die extra uitdaging kunnen gebruiken. Onze begeleiders volgen alle scholingsmomenten die onze leerkrachten ook volgen. Zij sluiten goed aan bij de instructie, het aanbod en de hulpvragen die de leerling heeft of nodig heeft en hebben een korte lijn met de leerkrachten en de intern begeleiders. 

De leerlingen van groep 1 en 2 volgen we met het volgmodel “Mijn Kleutergroep” en de observaties die daaraan vooraf gaan. 

De leerlingen van groep 3 t/m 8 volgen we gericht door te observeren, methode toetsen af te nemen en twee keer per jaar de IEP toetsen af te nemen. Voor rekenen en spelling maken de leerkrachten gebruik van een doelenplanner, zo hebben we elke dag zicht op het gemaakte werk en kunnen we de leerlingen bieden wat ze nodig hebben. 

Sommige leerlingen hebben wat extra's nodig. Op Marimba bieden wij leerlingen extra oefen- en instructietijd buiten de groep door onze eigen onderwijsassistenten en soms met behulp van experts op de gebieden taal/ lezen en rekenen.